Sunday, August 18, 2013

Gottepåse

 Hej Hopp!
Jag hoppas ni alla haft en ljuvlig helg för det har jag. Mina helger har tyvärr dock den senaste tiden varit lite väl ljuvliga, ler. Ja, jag är ju en äkta gourmet människa. Jag älskar allt gott som förhöjer och förgyller vardag och liv. Denna helg är inget undantag. Nu dessutom när min svägerska och hennes man som egentligen är kock och en riktig gormesnubbe flyttat hus i hus med oss så är vi bort bjudna på allt möjligt gott. Tänk om man ändå bara kunde få äta allt det där utan att det fastnade…. 
Fast så var det för mig för snart tre år sedan, då jag rökte. Då kunde jag vräka i mig men det rann liksom av mig… Nu däremot verkar det fördubblas. Jag började viktväktarna för något år sedan och det fungerade jätte bra men tyvärr fortsatt jag inte och nu är jag tillbaka på mkt mer än MINUS ruta ett.
Provade då viktväktarna igen men hm, det gick liksom bara inte.,… 
Usch, att detta med vikt ska vara så tråkigt helt plötslig. Snyft.
 Sen provade jag nya 5:2 modellen en vecka och det fungerade mer än bra i själva viktnedgångsresultatet men sedan var det detta med att hålla det… inte lätt som gräsänkling… Jag som tänkte jag skulle gått ner tills förnyelsen av våra löften, har istället gått upp… för mkt. Riktigt snyft. 
Så nu står jag i en riktig självransakning, samtidigt som jag nu börjat att lite smått fixat och pysslat med allt som jag tänkt att mina gäster ska kunna gotta sig i på gottebordet vi vill ha då vi förnyar våra löften.
Opps ja, då blev allt ännu mer farligt, när det plötsligt börjas bygga upp en mini bar av godis här hemma… fy, jag som trodde att jag hade en bra självkarraktär och disciplin får nog börja tänka om... 
Nä, nu nog om det. Skönt att jag fick gnälla av mig lite,… ska fundera vidare på hur gottepåsen för mig ska bli nyttig och istället höja min självkänsla och självförtroende. 
KRAM// Petra E

No comments:

Post a Comment

Tack för din kommentar den värmer! Dock har jag för en tiden sedan bestämt mig att inte svara på kommentarer då jag måste prioritera min tid. Tack för att du förstår mitt val.
Är det dock något du undrar så självklart går det bra att maila mig på romantiskahem(@)gmail.com
Kram Petra